تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 13:27
کد خبر : 29970

فکر اقتصادی بررسی کرد:

جهش ۳۰۸ درصدی سود خالص هر سهم بانک تجارت در سال مالی ۱۴۰۱

جهش ۳۰۸ درصدی سود خالص هر سهم بانک تجارت در سال مالی ۱۴۰۱

 شقایق محبوبی زاده بررسی صورت های مالی تلفیقی بانک تجارت منتشر شده در سامانه کدال نشان می دهد سود خالص هر سهم این بانک از ۱۷۲ ریال در دوره مالی قبل به ۷۰۱ ریال رسیده و جهش ۳۰۸ درصدی را به ثبت رسانده است. به گزارش فکر اقتصادی، بانک تجارت چهارشنبه ۳۱ خرداد در حالی

 شقایق محبوبی زاده

بررسی صورت های مالی تلفیقی بانک تجارت منتشر شده در سامانه کدال نشان می دهد سود خالص هر سهم این بانک از ۱۷۲ ریال در دوره مالی قبل به ۷۰۱ ریال رسیده و جهش ۳۰۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش فکر اقتصادی، بانک تجارت چهارشنبه ۳۱ خرداد در حالی مجمع عمومی و فوق العاده خود را برگزار می کند که گزارش های مالی منتشر شده از سوی این شرکت در سامانه کدال نوید برگزاری مجمعی هیجان انگیز و خوشحال کننده برای سهامداران می دهد.

صورت های مالی تلفیقی بانک تجارت که یکشنبه ۲۸ خردادماه در سامانه کدال منتشر شد حاکیست این بانک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ عملکرد موفقی نسبت به دوره قبل داشته و این عملکرد را می توان به سبب جهش سود این بانک، درخشان توصیف کرد.

این گزارش ها حاکیست سود خالص هر سهم بانک تجارت در دوره مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به ۷۰۱ ریال رسیده که جهشی ۳۰۸ درصدی نسبت به سود ۱۷۲ ریالی ثبت شده در دوره مالی مشابه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ را نشان می دهد.

سود عملیاتی هر سهم بانک تجارت نیز در دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰۷ ریال بوده است که از جهش ۱۰۵۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار است.

در یادداشت های همراه صورت های مالی بانک تجارت آمده است این بانک دارای دو شعبه برون مرزی در کشورهای فرانسه شهر پاریس و تاجیکستان شهر دوشنبه و دارای یک دفتر در کشور چین شهر پکن است. همچنین بانک تجارت مالک بیش از ۳۳ درصد از سهام بانک ترید کپیتال بالروسC.T  بوده و یکی از سهامداران عمده بانک های پرشیا اینترنشنال بانک لندنB.I.P  و  بانک تجارتی ایران و اروپا H.I.E  است.

فرصت‌های پیش روی بانک تجارت بر اساس گزارش این بانک در سامانه کدال به شرح زیر است.

o افزایش سهم پول سپرده های دیداری در ترکیب نقدینگی و درنتیجه کاهش هزینه پول.

o افزایش فرصت های ناشی از گروه بندی مشتریان و طراحی خدمات متناسب با نیاز آنها.

o توسعه شیوه های تامین مالی از جمله استفاده از ابزار تامین مالی زنجیره تامین  SCF  در بازارهای هدف.

o توسعه ابزارهای غیرحضوری ارائه خدمات بانکی و درنتیجه کاهش هزینه های عملیاتی.

o افزایش نسل جدیدی از جمعیت تحت عنوان نسل Z و در نتیجه امکان توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات غیرحضوری بانک.

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.