تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 21:18
کد خبر : 21484

فکر اقتصادی بررسی کرد:

افزایش ۳۸ درصدی درآمدهای پتروشیمی نوری در ۸ ماهه ۱۴۰۱

شقایق محبوبی زاده فکر اقتصادی- شرکت پتروشیمی نوری در ۸ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ مجموع فروش خود را به بیش از ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۵۳ میلیون ریال رساند و افزایش ۳۸ درصدی مجموع درآمدها را نسبت به دوره مشابه سال قبل ثبت کرد. به گزارش فکر اقتصادی، شرکت پتروشیمی نوری یکی از مجتمع

شقایق محبوبی زاده

فکر اقتصادی- شرکت پتروشیمی نوری در ۸ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ مجموع فروش خود را به بیش از ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۵۳ میلیون ریال رساند و افزایش ۳۸ درصدی مجموع درآمدها را نسبت به دوره مشابه سال قبل ثبت کرد.
به گزارش فکر اقتصادی، شرکت پتروشیمی نوری یکی از مجتمع های بزرگ تولید کننده انواع محصولات پتروشیمی و یکی از شرکت های مهم بورسی به شمار می رود. این شرکت در بازار سرمایه با نماد نوری شناخته می‌شود با غلبه بر نوسان های اقتصادی کشور و چالش های به وجود آمده بر اثر تحریم ها و افزایش درآمدها را در کارنامه عملکرد ۸ ماهه ثبت کرده است.

 

رشد درآمد فروش داخلی و صادراتی

گزارش های مالی منتشر شده از سوی نوری در سامانه کدال حاکیست این شرکت در ۸ ماهه سپری شده از سال مالی خود درآمدی بالغ بر ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۵۳ میلیون ریال از مجموع فروش محصولات کسب کرده که در مقایسه با درآمد ۴۶۳ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۳۰ میلیون ریالی از مجموع فروش محصولات در ۸ ماهه ۱۴۰۰ ، رشدی بالغ بر ۳۸ درصد در مجموع درآمد فروش این شرکت ایجاد شده است.

درآمد صادراتی پتروشیمی نوری نیز در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ با ثبت رقم ۲۶۶,۹۸۱,۶۷۸ میلیون ریال ۲۱ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل بوده است.

 

جزئیاتی از تولید و فروش محصولات نوری در آبان ۱۴۰۱

بررسی آمارهای تولید آبان ماه این شرکت نیز حاکیست تولید محصول پارازايلين در پتروشیمی نوری طی یک ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱,۰۷۷ تن و فروش این محصول بالغ بر ۱۶,۷۰۷ تن و مبلغ فروش این محصول در آبان ماه سالجاری در این شرکت ۴,۰۳۵,۷۱۴ میلیون ریال بوده است.

ارتوزايلين محصول دیگری از پتروشیمی نوری است که در آبان ماه امسال ۷,۰۸۵ تن از این محصول توسط نوری تولید شده و ۶,۸۶۲ تن از این محصول به فروش رسیده که درآمدی بالغ بر ۱,۹۵۰,۵۲۱ میلیون ریال در یک ماهه آبان ماه از فروش ارتوزايلين در حساب های نوری درج شده است.

نوری در آبان ماه امسال ۹,۵۳۴ تن گاز مايع تولید کرده و درآمد ۱,۴۹۳,۱۷۷ میلیون ریالی نیز از فروش گاز مایع در دومین ماه پاییز ۱۴۰۱ در گزارش های مالی این شرکت ثبت شده است.

جهش تولید یک محصول پتروشیمایی در نوری

مقایسه عملکرد تولید شرکت پتروشیمی نوری در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ و دوره مشابه سال قبل نشان دهنده جهش تولید محصول نفتای سبک است. به این معنی که نوری در ۸ ماهه ابتدای سالجاری بالغ بر ۲۰۷,۸۳۲ تن نفتای سبک تولید کرده است که تولید این محصول در دوره مشابه سال قبل ۹,۸۲۷ تن بوده است.
انتشار صورت های مالی میان دوره ای نوری با تایید سازمان حسابرسی
شایان ذکر است پتروشیمی نوری به تازه گی صورت های مالی تلفیقی و جداگانه میان دوره ای( منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ ) حسابرسی شده خود را نیز در راستای شفاف سازی در سامانه کدال منتشر کرده که سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی اعلام کرده است

این گزارش های مالی از تمام جنبه‎های با اهميت، طبق استانداردهای حسابداری بوده و مواردی که حاکی از عدم ارائه مطلوب صورتهای مالی باشد توسط سازمان حسابرسی مشاهده نشده است. بر پایه این گزارش ها سود پایه هر سهم نوری در پایان دوره ۶ ماهه مذکور ۸۰۵۶ ریال و سود پایه هر سهم تلفیقی این شرکت در دوره ۶ ماهه ۸۰۱۶ ریال محقق شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.