تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 16:27
کد خبر : 32467

نکات مهم برای استفاده ایمن از اینترنت بانک ایران زمین

شقایق محبوبی زاده خدمات متنوع بانک ایران زمین در بستر اینترنت با امنیت حداکثری و به سهولت در دسترس است و برای بهره مندی ایمن از این خدمات باید برخی نکات را مدنظر قرار داد. به گزارش فکراقتصادی، امروزه بانکداری با تحولاتی مواجه شده که مزیت‌های آن برای مشتریان آشکار است. از جمله مهم ترین

شقایق محبوبی زاده

خدمات متنوع بانک ایران زمین در بستر اینترنت با امنیت حداکثری و به سهولت در دسترس است و برای بهره مندی ایمن از این خدمات باید برخی نکات را مدنظر قرار داد.

به گزارش فکراقتصادی، امروزه بانکداری با تحولاتی مواجه شده که مزیت‌های آن برای مشتریان آشکار است. از جمله مهم ترین تحولات در حوزه امور بانکی، ورود اینترنت به این حوزه و بی‌نیاز کردن مشتریان به حضور در شعبه و اتلاف وقت و متحمل شدن هزینه‌ها و مشقات تردد است. این مزیت خصوصا در شهرهای بزرگ و کلانشهرهایی مثل تهران به شدت مورد استقبال متقاضیان خدمات بانکی قرار می‌گیرد.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی، سرویس‌های متنوعی را در به صورت آنلاین در فضای مجازی و در قالب اینترنت بانک ارائه می‌دهد. تلاش متخصصان آی تی بانک ایران زمین در طراحی و اجرای بهترین زیرساخت های نرم افزاری و تدارک به روزترین تجهیزات سخت افزاری موجب شده است خدمات اینترنت بانک ایران زمین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همچنین این بانک برای ایمن سازی فرآیند ارائه و دریافت خدمات بانکی به مشتریان و دور کردن این فرآیند از دسترس متخلفان، هکرها و کلاه‌برداران از مدرن ترین تمهیدات ایمن سازی استفاده می‌کند. مشتریان و متقاضیان استفاده از خدمات اینترنت بانک ایران زمین نیز باید برای استفاده از این سرویس ها با ایمنی مطلوب، برخی نکات را مدنظر داشته باشند که اهم آنها به شرح ذیل است؛

  • در محل‌ها و اماکن عمومی همچون کافی نت‌ها و یا محل کار خود در صورتی که دفاتر و سیتسم ها عمومی و در دسترس همه همکاران هستند از اینترنت بانک ایران زمین استفاده نکنید.
  • به آدرس url صفحات بانک توجه کنید و در صورتی که این آدرس‌ها با url اصلی تفاوت داشتند به ادامه فرایند بانکی نپردازید. توجه داشته باشید که آدرس‌هایی غیر از آدرس بانک نامعتبر هستند و ممکن است توسط هکرها مورد هک قرار گرفته باشید.
  • در هنگام هشدار عدم اعتبار گواهی از ادامه عملیات بانکی خودداری کرده و در اسرع وقت به مسئولان بانک ایران زمین این مورد را اطلاع دهید.
  • توصیه می‌شود برای ورود به درگاه اینترنتی بانک از مرورگرهای مطمئن و به روز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.
  • سیستم خود را در برابر ویروس‌ها ایمن سازی کرده و همواره از نرم‌افزارهای آنتی ویروس معتبر و به روز شده استفاده کنید. نسبت به منقضی شدن زمان نرم‌افزارهای آنتی ویروس خود حساس باشید و به فواصل مرتب آنها را به روز کنید.
  • رمز عبور خود به درگاه اینترنت بانک را برای مدت طولانی ثابت نگه ندارید و آن را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید.

به منظور بالا بردن امنیت رمز عبور خود همیشه از صفحه کلید مجازی که در پلتفرم بانک به شما پیشنهاد می‌شود استفاده کنید

پس از انجام و اتمام کار بانکی خود سیستم خود را حتماً خاموش کنید و قبل از خاموش کردن حتماً از درگاه خارج شوید

به خاطر داشته باشید بانک ایران زمین هرگز اطلاعات محرمانه شما را از طریق ایمیل درخواست نمی‌کند در صورت رخداد این مورد سریعاً به بانک اطلاع دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.