تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 8:53
کد خبر : 44656

حمایت بانک شهر از سیاست های کلان کشور در حوزه جمعیت

شقایق محبوبی زاده   بانک شهر در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی با افزایش تخصیص منابع به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، در راستای سیاست های کلان کشور در حوزه جمعیت حرکت کرده است. به گزارش فکر اقتصادی، هشدارهای زیادی در مورد افزایش جمعیت سالمندان ایران و حرکت شتابان نمودار جمعیت کشور به سوی پیری از

شقایق محبوبی زاده

 

بانک شهر در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی با افزایش تخصیص منابع به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، در راستای سیاست های کلان کشور در حوزه جمعیت حرکت کرده است.

به گزارش فکر اقتصادی، هشدارهای زیادی در مورد افزایش جمعیت سالمندان ایران و حرکت شتابان نمودار جمعیت کشور به سوی پیری از سوی کارشناسان و مسئولان منتشر شده است. این هشدارها که حتی از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته، تحرک هر چه بیشتر اجزای مختلف تصمیم ساز و اجرایی کشور را در راستای تغییر شرایط هرم سنی جمعیت ایران می‌طلبد.

بخش های مختلف اقتصادی و از جمله نظام بانکی کشور نیز در این حوزه مسئولیت ها و ماموریت هایی به عهده دارد. مهم ترین ماموریت نظام بانکی در این حوزه، حمایت از سنت نیکوی ازدواج و کمک به تقویت بنیان مالی خانواده ها برای فرزندآوری است که بانک شهر در این زمینه از جمله بانک های پیشتاز و پرچمدار به شمار می رود.

حمایت تسهیلاتی بانک شهر از زوج های جوان با پرداخت وام ازدواج و همچنین گستردن چتر حمایتی بر خانواده هایی که فرزندآوری داشته اند، در شرایطی اتفاق افتاده است که منابع بانک ها به دلیل شرایط اقتصادی با محدودیت های خاصی مواجه است اما این محدودیت ها مدیران بانک شهر را از ایفای مسئولیت اجتماعی این مجموعه در برابر سیاست های کلان کشور در حوزه جمعیت باز نداشته است. مسئولان بانک شهر همواره تاکید می کنند پرسنل این بانک در سراسر کشور، حامیان زوج های جوان هستند و از هیچ کمکی برای برخورداری آنها از تسهیلات ازدواج کوتاهی نمی کنند.

در این زمینه نسرین نجاتی سرپرست مدیریت امور اعتبارات بانک شهر سیاست های حمایتی و تسهیلاتی از ازدواج جوانان را از ارکان فعالیت این بانک برشمرده است. به گفته این مقام مسدول در بانک شهر، تسهیلات قرض الحسنه ویژه ازدواج در این مجموعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پانزدهم شهریور ماه سالجاری با پیش بینی منابع لازم پرداخت شده و هیچ گونه وقفه ای در پرداخت این تسهیلات ایجاد نشده است.

سرپرست مدیریت امور اعتبارات بانک شهر در ادامه از رشد بیش از ۱۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج در شعب بانک شهر در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال خبر داد.

وی تصریح کرد: طی این دوره زمانی بیش از چهار هزار زوج کشور با برخورداری از حمایت تسهیلاتی این بانک شرایط بهتری برای ازدواج پیدا کرده و این سنت حسنه را با دغدغه کمتری انجام داده اند.

نجاتی با ارائه آمار از رشد تعدادی وام های ازدواج پرداختی در شعب بانک شهر خاطرنشان کرد: بانک شهر طی نیمه نخست سالجاری، در تعداد وام های ازدواج یک هزار فقره رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسانده است.

نکته شایان ذکر این که بانک شهر، علاوه بر عملکرد قابل توجه در پرداخت تسهیلات ازدواج، با افزایش پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز به سیاست های جمعیتی کلان کشور، یاری رسانده است.

آمارهایی که سرپرست مدیریت امور اعتبارات بانک شهر در این زمینه ارائه داده، مبین عملکرد قابل قبول این مجموعه در حمایت از فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور است. بر اساس این آمارها از ابتدای سالجاری تا نیمه شهریور ماه ۱۴۰۳ بانک شهر با پرداخت وام فرزندآوری به حدود ۵ هزار زوج، رشد بیش از ۱۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات فرزندآوری را در این بانک رقم زده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.