تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 11:29
کد خبر : 32678

چطور یک فرش باکیفیت برای اتاق‌خواب بخریم؟

فرش فانتزی در دسته انواع فرش‌های مدرن قرار می‌گیرد که به‌عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در اتاق‌خواب‌ها شناخته می‌شود. این کالاهای لوکس دارای رنگ‌بندی و طراحی‌های زنده و جذابی هستند که چشم هر بیننده‌ای را به‌خود خیره می‌کنند. اما با توجه به این‌که خرید کالای لوکسی مثل فرش نیاز به استفاده از راهنمای خرید

فرش فانتزی در دسته انواع فرش‌های مدرن قرار می‌گیرد که به‌عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در اتاق‌خواب‌ها شناخته می‌شود. این کالاهای لوکس دارای رنگ‌بندی و طراحی‌های زنده و جذابی هستند که چشم هر بیننده‌ای را به‌خود خیره می‌کنند.

اما با توجه به این‌که خرید کالای لوکسی مثل فرش نیاز به استفاده از راهنمای خرید دارد، هر فرد باید قبل از اقدام به انتخاب فرش مورد نظر، کمی در رابطه با شناخت این محصولات مطالعه کند. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع فرش‌های فانتزی آشنا کرده و راهنمای خرید آن‌ها را در اختیارتان بگذاریم.

همه چیز درباره فرش فانتزی

فرش‌های فانتزی بهدلیل این‌که هیچ چارچوبی در طراحی ندارند، به‌عنوان کالاهای مدرن شناخته می‌شوند. این فرش‌ها می‌توانند دارای طرحهای خلاقانه و کارتونی باشند و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شوند.

دقت داشته باشید که فرش‌های فانتزی در انواع دست‌بافت و فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه  موجود هستند. الیاف به‌کاررفته در تولید آن‌ها، می‌تواند پشم، ابریشم، نخ و پلی‌استر باشد.

فرش‌های فانتزی تطابق زیادی با دکوراسیون‌های مدرن دارند. به‌طوری که همه افراد علاقه‌مند به طراحی و سبک‌های امروزی، اقدام به خرید انواع فرش‌های فانتزی برای پوشش بخش‌های مختلف خانه خود می‌کنند.

معرفی انواع فرش‌های فانتزی

فرش فانتزی در انواع مدرن، کلاسیک، مخصوص اتاق کودک، پذیرایی و در نهایت اتاق‌خواب طراحی و تولید می‌شود که کاربری هریک از آن‌ها به‌شرح زیر است:

  • مدرن: طراحی این فرش‌ها اولین بار در قرن بیستم روی کار آمد. این فرش‌ها دارای طرح‌های خلاقانه و رنگ‌های بسیار شادی هستند و به‌صورت گرافیکی و هنری تزیین می‌شوند.
  • فرش کودک: کودکان به‌دلیل تماشای کارتون و انیمیشن‌های مختلف، ارتباط احساسی عمیقی با کاراکترهای داستان‌ها برقرار می‌کنند. خبر خوب این است که برای اتاق‌خواب آن‌ها می‌توان بدون محدودیت از فرش‌های فانتزی و طراحی‌های گرافیکی استفاده کرد.
  • کلاسیک: فرش فانتزی که از طرح و نقشهای کلاسیک برای تولید آن الهام گرفته باشند، در دسته فرش‌های سنتی قرار می‌گیرد. این فرش‌ها عموما در رنگ‌های تیره، قرمز، نارنجی و طوسی طراحی می‌شوند.
  • فرش پذیرایی: خیلی از افراد تصور می‌کنند که فرش‌های فانتزی صرفا مخصوص اتاق‌ها هستند. اما باید بگوییم که در پذیرایی می‌توان از فرشی فانتزی که در طراحی آن از اشکال هندسی و در رنگ‌بندی آن نمونه‌های تیره و زمینی به‌کاررفته، استفاده کنید.
  • فرش اتاق‌خواب: فرقی ندارد که اتاق‌خواب متعلق به کدام‌یک از اعضای خانواده باشد؛ چیزی که اهمیت دارد این است که در اتاق نوجوان‌ها، می‌توان از فرش‌های فانتزی با طرح شماره‌های ورزشی و گرافیکی استفاده کرد. این در حالی است که اتاق والدین می‌تواند با نمونه‌های دیگری تزیین شود.

راهنمای خرید فرش فانتزی

بعد از آشنایی با فرش‌های فانتزی، شناخت انواع آن و کاربری‌هایی که دارد، نوبت به راهنمای خریدش می‌رسد. دقت کنید که در ادامه نکاتی را لیست کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها، می‌توانید یک خرید رضایت‌بخش را تجربه کنید.

قبل از خرید، ابعاد اتاق‌خواب را پیدا کنید

ابعاد اتاق‌خواب، نقش مهمی در انتخاب و خرید فرش دارد. زیرا اگر یک اتاق دارای فضا و گستردگی کافی باشد، انتخاب طرح، رنگ و اندازه فرش با محدودیت مواجه نمی‌شود. به‌طوری که در چنین فضاهایی حتی می‌توان از چند فرش با دکوراسیونی خاص استفاده کرد. این درحالی است که فضاهای کوچک، انتخاب را با چارچوب‌های زیادی مواجه می‌کنند.

زمان خرید فرش فانتزی، هندسه اتاق را در نظر بگیرید

بی‌توجهی به هندسه اتاق‌خواب، باعث می‌شود که خریدی غیراصولی را تجربه کنید. چراکه انتخاب یک فرش مستطیلی برای یک فضای مربع‌شکل، کمی تا قسمتی نامتعارف و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. ازاین‌رو بدون در نظرگرفتن هندسه کلی فضا، اقدام به انتخاب فرش نکنید.

هنگام خرید فرش به رنگ آن توجه کنید

فرقی ندارد که فرش ماشینی باشد یا فانتزی، حتی مهم نیست که سبک طراحی فرش مربوط به کدام دسته‌بندی می‌شود، چیزی که اهمیت دارد این است که رنگ‌ها روانشناسی مخصوص به‌خود را دارند و بی‌دقتی نسبت به آن‌ها، می‌تواند نتیجه کلی دکوراسیون اتاق‌خواب را خراب کند.

دقت داشته باشید که فرش‌های تیره می‌توانند فضای اتاق را تنگ و کوچک نشان دهند و فرش‌های روشن عملکرد برعکسی را ارائه می‌دهند. پس قبل از انتخاب، ابتدا نیازهای اتاق‌خواب خود را شناسایی کرده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

برای خرید فرش باکیفیت به جنس آن اهمیت دهید

درصورتی‌که قصد خرید یک فرش فانتزی باکیفیت برای اتاق‌خواب‌های خود را دارید، توجه داشته باشید که این فرش‌ها در انواع ماشینی و دست‌بافت موجود هستند. لازم به ذکر است که کارخانه‌های تولیدکننده، این کالاهای لوکس را در صدها هزار بافت و جنس متفاوت تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.

ازاین‌رو بهترین کار برای شناخت میزان کیفیت بافت فرش، انتخاب کارخانه‌ای است که قادر به تکیه بر سابقه تولید آن باشید. در واقع میزان تجربه و اعتبار یک برند است که نتایج تاثیرگذاری در پایان هر خرید اعمال می‌کند.

قیمت فرش‌های فانتزی چقدر است؟

اهمیتی ندارد که به‌دنبال قیمت فرش ۹ متری هستید یا نمونه‌های ۱۲ متری را ترجیح می‌دهید، چیزی که در رابطه با قیمت فرش مهم است مربوط به شرایط اقتصادی و هزینه کلی متریال به‌کاررفته در این کالاهای لوکس می‌شود. به همین دلیل اگر قصد خرید انواع فرش‌های فانتزی، ماشینی یا دست‌باف را دارید، بهتر است قبل از اقدام از کارخانه و بیزینس مورد نظر خود استعلام بگیرید.

جمعبندی

فرش فانتزی از نمونه فرش‌های مدرن است که هیچ محدودیتی در طراحی و رنگ‌بندی آن دیده نمی‌شود. این فرش می‌تواند به نیاز دکوراسیونهای داخلی همه اتاقهای منزل پاسخ دهد و زیبایی محیط را دوچندان کند.

پس اگر در دسته افراد علاقه‌مند به خرید فرش‌های فانتزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با دیدن نمونه تولیدات کارخانه فرش کاشان ، خود را برای ورود به دنیای لوکس فرش‌های مدرن و جذاب ایران دعوت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.