با حضور نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریا محور، مسائل و نحوه همکاری موثرتر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای رونق در صنعت کشتی سازی بررسی شد .
در ابتدای جلسه محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی ج.ا.ا. گزارشی از اهم اقدامات، برنامه های آتی و چالش های این شرکت را ارائه و خاطرنشان کرد: با وجود برخی مسائل، یکی از برنامه های شرکت کشتیرانی استفاده حداکثر از ظرفیت وتوان داخلی در ساخت و تعمیر شناورها جهت توسعه ناوگان کشتی های این شرکت است.
رئیس هیئت عامل ایدرو نیز با بیان اینکه یک بخش از توسعه اقتصاد دریا محور به حوزه صنعت بر می گردد، تصریح کرد : هدف ایدرو ایجاد همکاری مفید و موثر مبتنی بر تعامل کارشناسی وتوانمندی و ظرفیت های واقعی کشتی سازان داخلی است.
فرشاد مقیمی با اشاره به رویکرد مثبت مدیرعامل شرکت کشتیرانی، خواستار تعهد عملی این شرکت در تحقق ارجاع سفارش به شرکت ایزوایکو و عملیاتی شدن آن شد.
نماینده رئیس جمهور در حوزه سیاست های کلی دریا محور که میزبان این نشست بود، با بیان اینکه باید تحرکی در صنعت کشتی سازی کشور ایجاد کنیم، گفت: موضوع تامین مالی و نظام پرداخت در ساخت شناور ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
علی عبدالعلی زاده افزود : مکانیزم تامین مالی برای ساخت شناور می تواند با مشارکت صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی و استفاده از ظرفیت های صندوق حمایت از صنایع دریایی تعریف شود.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری حل و فصل اختلافات فیمابین کشتیرانی ج .ا.ا و ایزوایکو نبایستی مانع پیشبرد و حصول توافق نهایی در خصوص ارجاع سفارش جدید ساخت از سوی شرکت کشتیرانی ج.ا.ا به ایزوایکو شود ، تصریح کرد : موضوعات واختلافات قبلی بین این دو شرکت با رویکرد حل و فصل موضوع پیگیری و با استفاده از ظرفیت های قانونی و ایجاد بستر منصفانه و عادلانه برای طرفین تا حصول نتیجه پیگیری شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0