تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 19:03
کد خبر : 43477

جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکت های گروه شرکت سرمایه گذاری شفادارو

  جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکتهای گروه شرکت سرمایه گذاری شفادارو جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکت های گروه شفادارو با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران محترم شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل و معاونین محترم شرکت سرمایه‏ گذاری

 

جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکتهای گروه شرکت سرمایه گذاری شفادارو

جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکت های گروه شفادارو با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران محترم شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل و معاونین محترم شرکت سرمایه‏ گذاری شفادارو و مدیران عامل و داروسازان برگزیده شرکت های تابعه در روز سه شنبه مورخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، در محل شرکت سرمایه گذاری شفادارو تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر کاظم‏ پور ضمن عرض خیر مقدم به مدیر عامل محترم شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، معاونین و مدیران محترم شرکت های تابعه پرداخته و روز داروساز را خدمت تمامی همکاران داروساز و تمامی همکاران خدوم و تلاشگری که در شرکت های داروسازی مشغول انجام وظیفه هستند و با تدبیر، رفتار و تولیدشان به سلامت جامعه کمک میکنند، تبریک گفتند.

ایشان در ادامه در خصوص صنعت دارو فرمودند: امسال متاسفانه برای صنعت دارو سال خوبی نیست. علیرغم آنکه تمامی همکاران اعم از مدیران عامل، اعضای محترم هیئت مدیره و همکاران محترم شرکت های تولیدی دارو و همچنین شرکت های پخش دارو، تمام وقت تلاش می کنند، اما متاسفانه به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و مالی، با مشکلات اساسی مواجه هستند. نسبت به ۱۸۹ همت بازار دارویی سال گذشته، برای امسال پیش بینی می شود ۲۲۰ همت فروش دارو را داشته باشیم که متاسفانه تا به امروز بالای ۸۰ همت، شرکت های دارویی از دولت و داروخانه ها که از سازمان های بیمه گر طلب دارند، طلب کار هستند. علت آن نیز عدم تمدید تسهیلات و عدم پرداخت تسهیلات می باشد.

ایشان در ادامه افزودند: طبق آمار رسمی سازمان غذا و دارو و سندیکا، تمامی شرکت ها به طور متوسط ۳۰ درصد کاهش تولید داشتند. متاسفانه کاهش اقلام دارویی بر اساس آمار رسمی به ۳۰۰ قلم رسیده است و اگر چاره ای اندیشیده نشود، احتمال آنکه این رقم به ۵۰۰ قلم برسد بیشتر می شود. از سویی دیگر، متاسفانه حاشیه سود صنعت دارو از ۳۵ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده است. بحث قیمت گذاری دستوری نیز در میان است؛ در دولت قبلی ما نتوانستیم بر روی قیمت ها اثر بگذاریم و متاسفانه قیمت گذاری دستوری صنعت دارو را به سمت تنزل پیش برده است.

ایشان همچنین افزودند: انشالله این ۴ همتی که بانک مرکزی به عنوان سهمیه برای پرداخت بانک ملی به شرکت های دارویی در نظر گرفته است را بتوانیم جذب کنیم تا بتوانیم از این طریق قسمتی از مشکلات شرکت ها را مرتفع سازیم. از سوی دیگر قرار است ۱۰ همت از طریق سازمان هدفمند ستاد یارانه ها به داروخانه ها نیز پرداخت شود که از این طریق نیز انشالله سرمایه مطلوبی به شرکت های پخش تزریق خواهد شد.

در ادامه آقای دکتر افشار فتح‌الهی، مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با گرامیداشت روز داروساز و تبریک این روز به دست‌اندرکاران صنعت دارو، اظهار داشت: اینکه در تقویم کشور یک روز با عنوان روز داروسازی نام‌گذاری شده است، نشان از اهمیت و تقدس آن دارد. وی با اشاره به اینکه ارتباط با سلامت جامعه امر مقدسی است، افزود: باید قدر این موقعیت ارزشمند و مهم را دانست.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه طبق بررسی گزارش‌های اخیر از فعالیت و عملکرد شرکت‌ها، میزان تولید شرکت‌ها مناسب است و در مقایسه با سنوات پیشین رشد نیز دارد، ادامه داد: در حوزه فروش نیز شرکت پخش رازی، فروش بالایی دارد؛ منتهی مسئله‌ای که حائز اهمیت است مقوله چرخه بازگشت پول است که چرخه ناسالم و معیوبی شده است.

دکتر فتح‌الهی تصریح کرد: در شرایطی که امکان وصول مطالبات‌مان از بخش دولتی وجود ندارد، مجبور می‌شویم تسهیلات بانکی بگیریم که خود نیز برایمان هزینه مالی ایجاد می‌کند. وی با اشاره به اینکه صنعت داروسازی صنعتی است که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در آن صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این سطح از سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و نیروی متخصص بسیار ارزشمند است و نباید به دلیل یک سری سوءتدبیرها با چالش‌های مختلف روبه‌رو شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا از “مطالبات” که چرخه و گردش نقدینگی را با مسئله روبه‌رو کرده و “قیمت‌گذاری دستوری”- در شرایطی که مشتری برای استفاده از محصول، پشتیبانی بیمه‌ای دارد- به عنوان دو مسئله اصلی که دامنگیر صنعت داروسازی است، یاد کرد و افزود: این دو عامل گریبانگیر همه شرکت‌های داروسازی است. وی افزود: امیدواریم در دولت جدید، وزارت بهداشت با درایت، در این موضوعات تصمیم‌گیری کلان نموده و مشکلات برطرف شود.

دکتر فتح‌الهی همچنین به نقش مدیران عامل در تدبیر امور شرکت‌های داروسازی اشاره و تصریح کرد: مدیران باید با پیگیری امور، ضمن جلوگیری از بروز مشکلات در سطح شرکت‌ها، میزان تولید را افزایش و نسبت به  برنامه‌ریزی دقیق جهت تامین داروهای مورد نیاز جامعه در نیمه دوم سال اقدام کنند.
وی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های مازاد شرکت‌های گروه شفا تاکید کرد و گفت: این یک تدبیر مدیریتی است که باید به کار گرفته شود و از تمام ظرفیت‌ها بیشترین بهره‌برداری صورت گیرد.

۶ شهریور ۱۴۰۳ ۱۸:۵۲

تعداد بازدید : ۵۵

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.