سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو به استناد قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و بر اساس آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی و دستورالعمل اجرایی آن در راستای جذب سرمایه گذار برای اجرای برنامه های رونق اقتصادی منطقه در نظر دارد نسبت به شناسایی سرمایه گذار برای اجرای طرح احداث مدرسه غیر دولتی با حداقل حجم سرمایه گذاری ۲۶۸ میلیارد ریال در زمینی واقع در پلاک ۱۰۲ فرعی از ۱۲ اصلی خیابان مولوی بلوار رسالت شهرستان ماکو به مساحت ۱۲۵۰ متر مربع در قالب واگذاری قطعی اقدام نماید.

لذا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و سرمایه گذاران علاقه مند می توانند با توجه به تخصص و توانایی خود در اجرای پروژه مذکور نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام نمایند. سازمان منطقه آزاد ماکو نیز باستناد ضوابط، اولویتها و زیرساختهای موجود و همچنین با توجه به توانایی حرفه ای، مالی و تخصصی متقاضیان سرمایه گذاری بر اساس شرایط ذیل نسبت به انتخاب متقاضی واجدالشرایط و یا مشارکت با ایشان در قالب قرارداد مورد تایید، اقدام خواهد نمود.

قیمت پایه زمین مذکور طبق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد مطابق قیمت گذاری کمیته ارزیابی زمین سازمان در سال ۱۴۰۳ به ازای هر مترمربع به مبلغ ۸۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (به حروف هشتاد و پنج میلیون ریال) تعیین گردید.
نحوه ی تعیین قیمت پایه: طبق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد
جاانمایی قطعه زمین موضوع این فراخوان در پرتال سازمان به آدرس makufz.org بخش درگاه شفافیت به عنوان پیوست شماره ۱ فراخوان قابل مشاهده و دریافت می باشد.
نحوه انتخاب سرمایه گذار و واگذاری زمین: باستناد بند ۲-۴ اصلاحی و ردیف (و) بند ۴-۴ دستورالعمل اجرایی آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی انتخاب سرمایه گذار و واگذاری زمین بر اساس بالاترین پیشنهاد قیمت واصله با در نظر گرفتن قیمت پایه و بررسی مدارک ارائه شده توسط سرمایه گذاران متقاضی (مدارک و مستندات اعلامی از طرف سازمان) شامل تضمین شرکت در فراخوان، توانمندی مالی و اجرایی (طبق فرم اعلامی در اسناد فراخوان) و همچنین سایر مدارک و مستندات صورت خواهد گرفت. مدارک و مستندات مورد نیاز توسط متقاضیان ارائه و در جلسه هیات مدیره سازمان با حضور نماینده مالی سازمان (به انتخاب مدیرعامل سازمان) بررسی خواهد شد.
پیشنهاد قیمت متقاضیان سرمایه گذاری که یکی از مدارک آنها (تضمین- توانمندی) مورد تائید واقع نگردد، بررسی نخواهد شد.
بدیهی است سازمان منطقه آزاد ماکو در رد یا قبول پیشنهادهای متقاضیان مختار می باشد.
طبق استعلام زمین مورد اشاره شده از اموزش پرورش؛ اولویت راه اندازی با مقطع ابتدایی خواهد بود.
تبصره : افراد شرکت کننده در فراخوان بایستی مجوز لازم از اداره آموزش و پرورش جهت راه اندازی مدرسه مدنظر را دارا باشند و ساین پلن ارائه شده جهت اجرای طرح، بایستی مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باشد.

. واگذاری زمین به صورت فروش قطعی به شرط اجرا و تکمیل بوده و مبلغ زمین بصورت نقد اخذ خواهد گردید.
سرمایه گذاری که در بررسی پیشنهادات این فراخوان مورد پذیرش و انتخاب قرارگرفته می بایست نسبت به ارائه مدارک و مستندات اعلامی از طرف سازمان و همچنین پرداخت مبلغ زمین و انعقاد قرارداد و اخذ پروانه ساخت در طی مهلت تعیین شده از طرف سازمان اقدام نماید. بدیهی است عدم رعایت موضوع اشاره شده در مهلت مقرر موجب حذف سرمایه گذار منتخب گردیده و زمین مربوطه به سرمایه گذار دیگر که نزدیک ترین قیمت پیشنهادی به سرمایه گذار منتخب اولیه داشته، اختصاص خواهد یافت. در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی سرمایه گذار دوم، فرخوان تجدید خواهد شد.
اشخاص حقیقی انتخاب شده در صورت صلاحدید سازمان مکلف به ثبت شرکت در منطقه اقدام می باشند. بدیهی است در اینصورت حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت ثبتی می بایست متعلق به شخص حقیقی منتخب باشد.
ضوابط فنی و شهرسازی نظیر سطح اشغال، ارتفاع مجاز، تراکم و تعداد طبقات قابل احداث بر روی عرصه مطابق ضوابط فنی و شهرسازی سازمان و طرح جامع منطقه می باشد.
سرمایه گذار منتخب مکلف به اجرای طرح احداث مدرسه غیردولتی با رعایت چهارچوب و ضوابط مربوطه موضوع فراخوان می باشد.
تضمین شرکت در فراخوان به ده درصد ارزش کل اولیه موضوع مزایده می باشد که شرکت کننده در فراخوان باید تضمین لازم را به یکی از روش های ذیل در پاکت پیشنهادی قرار داده و در زمان مقرر به همراه مدارک مربوطه ارائه نماید.
الف) واریز به شماره حساب IR ۶۹۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۱۹۳۳۸۱۶۶۴۴۰ شناسه واریز ۹۵۶۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۱۱۳۴۲ بانک مرکزی بنام سازمان منطقه آزاد ماکو.

ب) ضمانت نامه بانکی.

ج) چک تضمین شده بانکی..

تضمین سرمایه گذار (برنده) اول و سرمایه گذار (برنده) دوم نزد سازمان تا زمان انعقاد قرارداد باقی مانده و تضامین سایر متقاضیان پس از ارزیابی و تعیین سرمایه گذار منتخب مسترد خواهد شد.
در صورت انصراف سرمایه گذار اول به هر دلیل از شرکت در فراخوان، تضمین شرکت در فراخوان به نام سازمان منطقه آزاد ماکو ضبط خواهد شد و ایشان حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید. در صورت انصراف سرمایه گذار اول، سرمایه گذار دوم به عنوان برنده انتخاب خواهد شد و در صورت انصراف نفر دوم ضمانت نامه شرکت در فراخوان ایشان نیز نیز به نفع سازمان ضبط خواهد شد.
در صورت قرارداد در قالب مشارکت پرداخت کلیه عوارض و هزینه های مربوط به صدور پروانه ساختمانی و سایر مجوزهای مرتبط بر عهده سازمان می باشد.
۱۵سرمایه گذار از زمان انعقاد قرارداد ۳ ماه مهلت دارد تا نسبت به ارائه سایت پلن مورد تائید سازمان و دریافت پروانه ساختمانی اقدام نموده و عملیات اجرایی را شروع و در مهلت حداکثر ۱۶ ماه به اتمام برساند.
مدارک و مستندات مورد نیاز:

پاکت الف شامل تضمین بر اساس بند ۱۱ فوق
پاکت ب شامل:
مستندات و مدارک مربوط به توانمندی فنی و مالی طبق فرم ارائه شده توسط سازمان
اساسنامه، آگهی آخرین تغییرات و ترازنامه (در صورت وجود) و مدارک شناسایی و هویتی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل برای اشخاص حقوقی و ارائه مدارک شناسایی و هویتی برای اشخاص حقیقی.
طرح توجیهی فنی– اقتصادی ساخت موضوع فراخوان با رعایت موارد زیر:
حداقل حجم سرمایه گذاری:به میزان ۲۶۸ میلیارد ریال
حداقل سطح اشغال: در احداث تمامی مراکز آموزشی , رعایت ضوابط و مقررات اعلامی از طرف سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور الزامی است.
برنامه زمانبندی اجرای پروژه با دوره ساخت حداکثر ۱۶ ماهه از تاریخ صدور پروانه ساخت
پاکت ج شامل تکمیل شده فرم ارائه پیشنهاد قیمت برای دریافت زمین با توجه به توضیحات مندرج در آن
محل دریافت اسناد ارزیابی: :کلیه متقاضیان می بایست مدارک و مستندات فوق در پاکتهای مربوطه را به صورت دربسته و با درج نام پاکت (الف، ب و ج) بر روی آن حداکثر تا ساعت ۱۵:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ در پاکت اصلی مهر و موم شده و با درج شماره تماس و آدرس دقیق خود بر روی آن به نشانی – استان آذربایجان غربی، منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو، کیلومتر ۳ جاده ترانزیتی بازرگان- ماکو، ساختمان مرکزی سازمان، دبیرخانه سازمان تحویل داده و رسید دریافت نمایند. بدیهی است پس از ساعت و تاریخ مذکور پاکت های پیشنهادی به هیچ وجه دریافت نخواهد شد. ضمنا” متقاضیان در صورت نیاز جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند با مدیریت جذب سرمایه گذاری به شماره تلفن ۳۱۰۰-۰۴۴ داخلی ۴۳۰ تماس حاصل فرمایند.