تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 13:51
کد خبر : 36887

بانک سامان پیشرو در ارائه خدمات فناوری

شقایق محبوبی زاده عصر مدرن یک پیوند ارتباطاتی است. عصری که درآن بشر بیش ازگذشته خود را محتاج به داشتن اطلاعات و برقراری ارتباط برای کسب اطلاعات در مورد جهان گرداگرد خود می داند. عصرتکنولوژی اطلاعاتی و ارتباطی مجموع واسع و متعدد از فناوری هاست که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و نیز تولید،

شقایق محبوبی زاده

عصر مدرن یک پیوند ارتباطاتی است. عصری که درآن بشر بیش ازگذشته خود را محتاج به داشتن اطلاعات و برقراری ارتباط برای کسب اطلاعات در مورد جهان گرداگرد خود می داند.

عصرتکنولوژی اطلاعاتی و ارتباطی مجموع واسع و متعدد از فناوری هاست که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و نیز تولید، انتشار، نگهداری و بازیابی اطلاعات به کار می رود. این تکنولوژی آمیخته از سخت افزار و نرم افزار رسانه ها و حتی سیستم های پخش و توزیع اطلاعات و محتوا را شامل می شود.

حقیقت اما این است که فناوری اطلاعات (Information Technology یا IT) بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما شده و ناخوداگاه در تمامی ابعاد زندگیمان رسوخ کرده است. فناوری اطلاعات به کلیه فناوری‌هایی اشاره می‌کند که در شش حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد داشته و اثرگذار هستند.به لطف این فناوری همه ما به هم وصل شده ایم و به قدرت آن متکی هستیم.

Information Technology یا به اختصار IT، از دو بخش فناوری و اطلاعات تشکیل شده و بر پایه رایانه‌ها، سرورها، شبکه‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و برنامه‌های نرم‌افزاری استوارست. فناوری اطلاعات  برخلاف اذهان عمومی فقط کار با رایانه و انفورماتیک نیست بلکه شامل تمامی زیرشاخه ها از جمله شبکه، نرم‌افزار و دیگر ابزارهای مرتبط می باشد.

این حوزه در سال های اخیر به سرعت رشد کرده و طیف گسترده ای از مشاغل به آن پیوسته اند.یکی از این مشاغل که نقش مهمی در روند بهبود عملکرد اقتصادی دارند بانک ها هستند.

امروزه بانكها در كشورهاي پيشرفته به عنوان رهگشا، مشاور حرفه اي، متخصص در افزایش منابع مالي شركت ها و جمعآوري و تبادل اطالعات الزم براي مشتریان خود عمل مي كنند و یکي از موتورهاي محرك اقتصادي هر كشور محسوب مي شوند.

توسعه روزافزون تکنولوژي و صنعتي شدن كشورها، مدیران بانك ها سعي بر افزایش خدمات نوین بانکداري دارند كه متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا ازامتياز ویژه اي جهت جذب سپرده هاي مشتریان برخوردار است.

در همین خصوص بانک سامان هم به منظور تامین سرمایه در گردش و تأمین مالی برای واردات قطعات و تجهیزات فنی با قرار دادن یک تیم بانکداری بستری برای فعالان صنعت فناوری اطلاعات قرار داده است.

این حوزه شامل تولیدات سخت افزار و نرم افزاریست و مشتریان بانک از تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین مالی برای خرید ارز به‌منظور واردات تجهیزات به‌صورت یک‌جا به‌منظور پوشش ریسک ناشی از نوسان نرخ ارز، صدور انواع ضمانت‌نامه بابت قراردادهای منقعده و خدمات ارزی در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

از جمله خدمات قابل ارائه در این حوزه شامل؛ تأمین مالی، خدمات اعتباری، خدمات ارزی، خدمات پایه بانکی، صدور انواع بیمه‌نامه از طریق بیمه سامان، خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی و ارائه سرویس در بانکداری اختصاصی به صاحبان و مدیران شرکت‌ها،آموزش و تشریح فرایند عملیات اجرایی بانک به کارکنان واحد مالی و بازرگانی شرکت‌ها به‌منظور ارائه سرویس بهتر و با سرعت بالا و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه می شود.

تیم بانکداری بانک سامان به‌منظور تأمین سرمایه در گردش برای خریدهای داخلی و خارجی در قالب انواع عقود اسلامی تسهیلات ریالی پرداخت می کند و تأمین مالی پروژه‌ها در قالب تسهیلات بلندمدت از محل منابع بانک یا بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق را بر عهده دارد.

همچنین این تیم با ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق اختصاص بانکدار به شرکت به‌نحوی‌که بانکدار تمامی امور شما را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری خواهد کرد.

از جمله خدمات اعتباری تیم بانکداری بانک سامان صدور انواع ضمانت‌نامه و گشایش انواع اعتبار اسنادی ریالی و ارزی می باشد.

برهمین اساس ارائه خدمات پرداخت‌های بین‌المللی هم با بهره‌گیری از روابط کارگزاری بانکی و صرافی سامان صورت می گیرد.

از سوی دیگر، افتتاح انواع حساب بانکی، ارائه خدمات کارکنانی (تسهیلات گروهی، اعتبار در حساب، بیمه درمان تکمیلی) و صدور انواع کارت‌های بانکی (کارت بدهی، کارت اعتباری، بن‌کارت و کارت هدیه) و  ارائه خدمات الکترونیک از طریق اینترنت‌بانک ویژه شرکت‌ها از جمله خدمات فناوری اطلاعات بانک سامان می باشد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات قابل‌ارائه به فعالان صنعت فناوری اطلاعات می‌توانند به صفحه اختصاصی این صنعت در سایت بانک سامان مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۰۰۵۹۹۹۵۴ تماس بگیرند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.