تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 21:46
کد خبر : 43803

شهرداری منطقه ۲ به استقبال فصل بارندگی می رود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: با اجرای طرح فوریتی، مسیل‌ها و کانال‌های این منطقه لایروبی و پاکسازی می شوند. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه از اجرای طرح فوریتی نظافت، پاکسازی و لایروبی و رسوب برداری شبکه اصلی و فرعی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: با اجرای طرح فوریتی، مسیل‌ها و کانال‌های این منطقه لایروبی و پاکسازی می شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه از اجرای طرح فوریتی نظافت، پاکسازی و لایروبی و رسوب برداری شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه خبر داد و گفت: در این طرح تمامی انهار، کانال ها و مسیل های سطح محدوده نواحی نه گانه منطقه لایروبی و پاکسازی خواهند شد.
وی افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص، لایروبی و پاکسازی ۲۳هزار و۶۵۰متر از کانال های سرپوشیده در دستور کار ویژه این معاونت قرار گرفته است.
معاون شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه این اقدامات با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیلاب، به هنگام بارش نزولات آسمانی صورت می گیرد گفت: در همین راستا ضمن لایروبی و رسوب برداری حوضچه‌های رسوبگیر اصلی، در اجرای این طرح مجموعاً ۶۳ کیلومتر مسیل، کانال اصلی و کانال های فرعی با استفاده ازعوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین لایروبی، نظافت و پاکسازی می‌شوند تا هنگام بارش‌های زمستانی کانالها و مسیل‌های مذکور جهت جمع آوری و هدایت آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در سطح این منطقه با مشکلی مواجه نشوند.
به گفته طاهری؛ ۱۲ رشته قنات فعال از مجموع ۴۴ رشته قنات در منطقه ۲ نیز بطور مستمر مورد بازبینی و درصورت نیاز لایروبی می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.