تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 19:55
کد خبر : 39522

اهمیت استفاده از موتورهای جستجو خرید به عنوان یک انتخاب هوشمند در فرآیند خرید

برای مشتریان، مقایسه کالاهای موجود در بازار از نظر کارایی و قیمت در راستای تجربه خریدی رضایت‌بخش، اهمیت دارد. همچنین، فروشگاه‌های آنلاین در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری از محصولات‌شان بازدید کنند که در این حالت استفاده از موتورهای جستجو خرید اهمیت به سزایی دارد. موتور جستجوی خرید چیست؟ یک موتور جستجوی خرید به کاربران

برای مشتریان، مقایسه کالاهای موجود در بازار از نظر کارایی و قیمت در راستای تجربه خریدی رضایت‌بخش، اهمیت دارد. همچنین، فروشگاه‌های آنلاین در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری از محصولات‌شان بازدید کنند که در این حالت استفاده از موتورهای جستجو خرید اهمیت به سزایی دارد.

موتور جستجوی خرید چیست؟

یک موتور جستجوی خرید به کاربران کمک می‌کند تا کالای مورد نیاز خود را در تمامی فروشگاه‌ها، در یک صفحه وب یکتا ببینند و همچنین می‌توانید به سادگی قیمت‌ها را باهم مقایسه کرده و از نظرات دیگر خریداران نیز مطلع شوند.

موتورهای جستجوی خرید همچنین به صاحبان فروشگاه‌های آنلاین کمک خواهد کرد تا محصولاتشان برای افرادی که در جستجوی آن هستند تبلیغ شده و بیشتر مشاهده شود. مثلا کسی که می‌خواهد گوشی مدل A73 را برای خود خریداری کند، می‌تواند تمام فروشندگان موجود در باسلام، دیجی کالا و تکنولایف را در تنها یک صفحه وب مشاهده کند و خرید مطمئن خود را با مقایسه قیمت‌ها، ضمانت و نظرات سایر خریداران، به آسانی انجام دهد.

نقاط قوت و ضعف ترب

بدون تردید یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین موتورهای جستجوی خرید ایرانی، ترب است که خریداران می‌توانند محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های تایید شده در ترب با قیمت مناسب و سرعت بالا تهیه کنند.

متاسفانه باید در نظر داشت سایت‌های معتبری مثل دیجی‌کالا و خانومی در ترب ثبت نام نکرده‌اند و به همین دلیل، مشتری نمی‌تواند برای خرید آگاهانه همه محصولات موجود در فروشگاه‌های آنلاین را در ترب ببیند.

نقاط قوت و ضعف شاپی‌وی

در موتور جستجوی خرید شاپی‌وی همه محصولات فروشگاه‌های معتبری مانند دیجی‌کالا و خانومی به کاربران نمایش داده می‌شود و به همین دلیل کاربران می‌توانند آگاهانه‌ترین خرید را با استفاده از شاپی‌وی داشته باشند.

همچنین، از آنجایی که شاپی‌وی به تازگی توسعه یافته است و هنوز فیلترهای آن در حال توسعه هستند، ممکن است برخی از مشتریان به برخی از فیلترهای آن عادت نداشته باشد.

نقاط قوت و ضعف ایمالز

قدیمی‌ترین موتور جستجوی خرید ایرانی معرفی شده، ایلماز است که تمامی فروشگاه‌های معتبر در آن ثبت‌نام کرده‌اند و محصولات آنها به مشتریان نمایش داده می‌شوند.

در ایلماز دسته‌بندی و منوها بسیار ضعیف بود و رابطه کاربری آزاردهنده است و خریداران نمی‌توانند به آسانی محصولات مورد نظر خود را در آن پیدا کنند.

بهترین راه فروش و یا خرید آنلاین چیست؟

موتورهای جستجوی خرید ایرانی در مقایسه با موتورهای جستجوی خرید خارجی، گزینه بهتری برای یک خرید آگاهانه آنلاین هستند؛  چرا که همه محصولات موجود در فروشگاه‌های آنلاین معتبر را به کاربران نشان می‌دهند. به همین دلیل با استفاده از موتورهای جستجوی خرید ایرانی می‌توانید همه محصولات موجود در فروشگاه‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنید و از نظرات سایر کاربران نیز مطلع شوید و سپس توسط لینک موجود در موتورهای جستجوی خریدی مثل شاپی‌وی یا ترب به سایت فروشنده رجوع کنید و خرید خود را نهایی کنید.

مزایای موتورهای جستجو خرید از نگاهی دیگر

●      موتورهای جستجوی خرید می‌توانند با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و هوش مصنوعی کالای مشابه را با قیمت‌های مختلف به صورت دسته‌بندی شده به کاربر نمایش دهند.

●      در موتورهای جستجوی خرید، همه فروشگاه‌های آنلاین از شانس یکسانی برای دیده شدن توسط مشتریان مختلف با قیمت رقابتی و تنوع محصولات خود بهره‌مند هستند.

●      خریداران در موتورهای جستجوی خرید می‌توانند قیمت کالای مورد نظر خود را فروشگاه‌های مختلف بررسی کرده و رنج قیمتی آن را درآورند و از خرید کالاهای گران‌قیمت از افراد شیاد امتناع کنند.

●      در این نوع وب‌سایت‌ها انواع پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های فصلی در مناسبت‌های خاصی مثل بلک فرایدی تا عید نوروز به کاربران نمایش داده می‌شود.

●      همچنین، با استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه به طیف وسیعی از کاربران، هزینه تبلیغاتی به طور قابل توجهی برای فروشندگان کاهش می‌یابد.

ارزش بازار خرید آنلاین ایران و اهمیت استفاده از موتور جستجوی خرید

هرساله ارزش بازار خرید آنلاین ایران روند صعودی داشته است. مطابق با گزارش تکراسا، سهم خرده‌فروشی بازار آنلاین در ایران ۴ درصد است و در سال ۲۰۲۳، بر اساس گزارش DB eCommerce حدود ۹۱ تیلیارد و ۹۰ میلیارد دلار ارزیابی شد که بر اساس همین گزارش در سال ۲۰۲۷، با دلار ۵۰ هزارتومانی به ۱۲۷ تیلیارد و ۵۱۵ میلیارد تومان خواهد رسید و ایران در میان بازار بزرگ دنیا رتبه ۶۱ را به خود اختصاص داده است که سهم همین ۴ درصد در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳ تیلیارد و ۶۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون است.

بنابراین، راه حل اصلی غلبه بر این نوع مشکلات و همچنین پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه خرید برای مشتریان و بهتر دیده شدن کالای فروشندگان مختلف، استفاده از موتورهای جستجوی خریدی مثل شاپی‌وی و ترب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.