تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 14:19
کد خبر : 43773

پیگیری ویژه قوه‌قضاییه و رشد ۲۳ برابری متراژ انبار‌های قفسه‌بندی‌شده اموال‌تملیکی

  ساماندهی انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی در سال‌های اخیر باسرعت در دستورکار این سازمان قرار گرفت به‌طوریکه متراژ انبار‌های قفسه‌بندی‌شده در پایان سال ۱۴۰۲ به حدود ۵۸ هزار متر مربع رسید که بالغ بر ۲۳ برابر افزایش داشته است. به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از

 

پیگیری ویژه قوه‌قضاییه و رشد ۲۳ برابری متراژ انبار‌های قفسه‌بندی‌شده اموال‌تملیکی

ساماندهی انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی در سال‌های اخیر باسرعت در دستورکار این سازمان قرار گرفت به‌طوریکه متراژ انبار‌های قفسه‌بندی‌شده در پایان سال ۱۴۰۲ به حدود ۵۸ هزار متر مربع رسید که بالغ بر ۲۳ برابر افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضاییه همواره بر رویکرد مسئله‌محور، آسیب‌شناسانه و تخصص‌گرایانه برای رفع مشکلات در دوره تحول و تعالی قضایی تاکید کرده و پیشبرد و پیگیری این رویکرد، به‌خصوص در مقوله‌های مرتبط با صیانت از بیت‌المال و حقوق مردم را تا حصول نتیجه نهایی، حائز اهمیت دانسته است.

یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر با این نوع نگاه و رویکرد مورد پیگیری قرار گرفته ساماندهی انبار‌های سازمان اموال‌تملیکی بوده است.

وضعیت انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی در گذشته نیاز به پیگیری جدی داشت که با تعامل صورت‌گرفته میان دستگاه قضا از طریق صدور احکام قضایی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی در حوزه فروش و انجام مزایده‌های قانونی، شرایط این انبارها روند بهتری پیدا کرد.

پیگیری ویژه و مستمر شخص رئیس قوه‌قضاییه و ماموریتی که به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها محول شد این امکان را فراهم کرد تا مسئولان دستگاه قضایی در استان‌ها به‌طور مرتب از ادارات و انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی بازدید کنند.

در همین راستا رئیس قوه قضاییه از انبارهای مختلف اموال تملیکی در استان‌های مختلف بازدید کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان تهران در ۱۴ آبان ۱۴۰۰ بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان روند ثبت و نگهداری این کالاها، نحوه تشخیص کالا‌های قاچاق و متروکه و ترخیص کالاها قرار گرفت.

پس از این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشستی با مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی و مسئولان سازمان تعزیرات، وضعیت انبار‌های اموال‌تملیکی را ناگوار و غیرقابل تحمل توصیف کرد و پس از آن با تعیین ضرب‌الاجل ۲ هفته‌ای کار ساماندهی انبار‌ها سرعت گرفت.

انبار‌های قفسه‌بندی شده، سال گذشته به ۵۸ هزار مترمربع رسید 

بررسی عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی نشان می‌دهد که متراژ انبار‌های قفسه‌بندی‌شده تا سال ۱۴۰۰ فقط ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بود که در پایان سال ۱۴۰۲ به حدود ۵۸ هزار متر مربع رسیده که بالغ بر ۲۳ برابر افزایش داشته است.

قفسه‌بندی انبار‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز روند مطلوبی داشته و ۶ هزار و ۴۵۱ مترمربع به متراژ انبار‌های قفسه‌بندی شده اضافه شد.

با خرید و قفسه‌بندی انبار‌ها به ازای هر مترمربع ۴۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان از هزینه اجاره انبار‌های سازمان کاسته شد که سالانه در مجموع معادل ۱۲۲ میلیارد تومان در هزینه‌های سازمان صرفه‌جویی شده است.

بیش از ۵۰ درصد از انبارها، انبار‌های هوشمند ملکی هستند و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۱ هزار متر مربع و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲۳ هزار مترمربع محوطه انبار‌های استاندارد خریداری و به مساحت انبار‌های ملکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی اضافه شده است.

به منظور صیانت از اموال بیت‌المال در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۹ انبار شامل ۱۶ سوله به مساحت بیش از ۱۵۵ هزار مترمربع خریداری شد.

همچنین تغییر مالکیت ۱۲ انبار شامل ۵ سوله به مساحت بیش از ۱۹ هزار مترمربع با استفاده از ظرفیت بند ب ماده ۸۹ قانون مقررات بخشی دولت صورت گرفت.

رشد ۳.۹ برابری مساحت انبارهای ملکی اموال تملیکی

در مجموع تعداد ۲۲ انبار شامل ۳۶ سوله به مساحت انبار‌های ملکی افزوده شد و متراژ انبار‌های در اختیار سازمان تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۳۳ هزار مترمربع رسید که رشد ۳.۹ برابری نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ داشته است.

به‌طور کلی در سه ساله دولت شهید رئیسی حدود ۲۰۰ درصد بیشتر از ۳۰ سال گذشته سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی به مساحت انبار‌ها افزوده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.